Ny skola

I måndags var min första skoldag på YBC, vi blev direkt satta i arbete ed ett stort projekt. Vi var indelade i grupper och skulle ta reda på olika saker om Sickla. Min grupp fick "because" you are worth it" slönhet och hälsa. Vi planerade göra en film och intervjua en massa folk. Min klass verkar ganska bra och jag tror att det kan bli riktigt bra, men vi han inte riktigt prata med varandra ordentligt.
I tisdags var det föreläsning med en känd föreläsare. Det var faktiskt jättebra och väldigt intressant, man började tänka på ett helt annat sätt efter att ha hört vad han hade att säga. Sen fortsatte vi med vårt projekt, vi fixade även massa gratisprover bland annat juice från "the naked juicebar" clinique foundation och hudvårdprodukter.
I onsdags jobbade vi med vårt projekt hela dagen, vi spelade in vår film. Den blev faktiskt mycket bra :)
I torsdags gjorde vi i ordning allting för att visa upp projektet för föräldrarna och la fram alla prover mm. Det blev lyckat och precis som vi tänkte oss =)
Igår (fredag) fick alla 130 elever sin dator. Det var väldigt häftigt att se så många datorer på hög och sedan hur alla startade sin dator för första gången.  Vi fick en var sin MacBook som vi ska använda mycket i skolarbetet. På eftermiddagen var det "fun friday" Vi var indelade i faddergrupper och skulle göra något trevligt tillsamans som tvåorna organiserade. Vi skulle ha bowlat men tvåorna hade glömt att boka banor så att det blev lite lekar och fika istället.
Idag ska jag åka och shoppa i stan! Behöver nya kläder =)
På MacBook kan man ta massa roliga bilder så här  är då MOI :D
Puss <333

Kommentarer
Postat av: Rebecca :)

Gullig bild! haha <3

2009-11-14 @ 14:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0