slut på grundskolans jobb

Ja nu har över en vecka passerat och jag har klarat av det jobbigaste. Jag har verkligen försökt hina klart med det sista skolarbetet nu och jag är faktiskt KLAR!!! =) I tisdags hade vi OP dagsverket, jag bakade och tvättade hundar. Gick ganska bra. Sen gjorde jag syntest för att få ÖVNINGSKÖRA!!!! Se upp på vägarna för jag klarade syntestet så snart är det bara att tuta o köra.

Idag har jag proppat i mig så himmla mycket mat så jag riktigt känner hur magen sväller, först macka till frukost, till lunch var det Tacos. Mums supergott åt skitmycket, älskar tacos! Direkt efter lunch hade vi sista franskalextionen på Kunskapsskolan och detta firade vi med jordgubbstårta. Var tvungen att äta för att det var gott =P Sen blev det middag på Donken och hallon och jordgubbar till Bion. Jag och jossie ville äta glass på tåget så det blev det också. Så nu smäller jag snart!!! =) Hehe Men got var det.

Jag och Jossie såg 17 Again, väldigt rolig film faktiskt och Zac var så snygg i den, har inte tyckt han var snygg förut men nu alltså :P

Kidnappad

Jag ska åka till öland om 30 min bye bye sivilisationen....

För övrigt så var jag Rebecca Rebecka Jossie och Anna på Rix Fm festival. Inte dom bästa artisterna eller stämmningen men vi hade jäkligt roligt iaf! Jag skrek så jag tappade rösten och hoppade så jag har träningsverk. På helgen har jag bara vilat.

Onsdag

Idag är det onsdag! Har vart i skolan och sen har jag o Jossie bakat hemma hos mig =)

Imorn ska jag på EF-möte! Är EF-Crew så ska jobba lite dära, ganska skoj.

BouncE!

Igår var vi på BouncE! Sjukt bra och skjukt roligt =) Men idag är jag väldigt trött...

Rolig lextion

Jag stannade kvar en timme idag efter skolan för att det var en extra föreläsning i svenska. Det var faktiskt jätteroligt! Vi tittade på film och analyserade, lärde oss hur filmerna var uppbygda. Det var verkligen jätteskoj, sen skrämde Johannes hela klassen med en läskig vändning... Jätteläskigt och säkert väldigt roligt att se allas miner!

Måste se Mamma's Boys 18 Maj! Typ ett dejtingprogram där mammorna vill välja deras söners framtida fru.

London!

Dag 1

Vi åkte till London väldigt tidigt på morgonen! Väl på flygplatsen träffade jag Teodora och sedan bar det av till Heathrow airport. På flygplatsen träffade vi våran ena ledare Malin och två finska EF-crew. Vi lämnade våran packning på hotellet innan vi åkte till Kings Street för att shoppa. Det fanns mycket fint och just nu är det inte allt för dyrt heller. Efter lunch och 2 h shopping åkte vi till hotellet igen med "the tube" för att hämta upp flera EF-Crew och en till ledare. Leadaren Amin tog till Primark för att shoppa, ett superbra ställa fult med folk och fult med billiga varor. Där kan man hitta tygskor och väskor för 3 Pund och mycket mycket annat om man letar väl. Tillbaka till hotellet för att hämta upp fler studenter sedan bar det av till middag och konsert. Vi såg Stomp, en jättehäftig konsert av en blanding mellan rytm och komedi. På kvällen gick vi runt vid Picadeli Cirkles och sedan tillbaka till hotellet.

Dag 2

Tidig morgon med hotellfrukost för att sedan åka iväg till Camden market för att shoppa. Där är det viktigt att pruta då man kan hitta riktiga fynd, även riktigt fina kläder! Till lunch fick vi en EF-påse med lunch. Efter en snabb lunch på marknaden fick vi lära oss hur man tar sig runt i London Underground. Nyttig och bra lektion då det egentligen inte är så krångligt! Sedan fick vi leka ledare och navigera oss till Madame Tussauds vax kabinett. Roligt att se alla verkliga vaxdockor och ta fotton. På väg till London Eye gick förbi towern och åkte båt till destinationen. Utsikten från London Eye var jättevacker och vi underhöll oss med att ta gruppbilder mestadels av tiden. På kvällen åt vi middag på en indisk resturang och gick runt i Lovley London.

Dag 3

Tidig morgon igen och sedan shopping på Oxford Street. Allt var stängt i början men sen var det bara att shoppa på! Jättebra shopping där med, lagom dyra affärer och mycket fint. Vi åkte själva till Heathrow med hjälp av allt vi lärt oss, inte alls svårt och det gick väldigt snabbt.

Jätterolig resa med mycket trevliga EF-Crew!!!

Shopping tips i London:

Camden market

Primark

Kings Street

Oxfors Street

London Underground

Stockholm Underground

London Undergroud

Lite skilnad va? Men jag klarade mig väldigt bra iaf! =)